ALEJANDRO AMENABAR

Posted: 3 Σεπτεμβρίου 2009 in ΑΓΝΩΣΤΗ ΕΚΔΟΣΗ, ΒΙΝΤΕΟ, ΟΛΑ, ΠΡΟΣΩΠΑ

Δημοσιεύθηκε την Δευτέρα, 25 Μάϊος 2009 με τίτλο ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΡΤΥΡΑ ΤΟΥ ΠΑΓΑΝΙΣΜΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΥΠΑΤΙΑ, στη σελίδα http://pagananarchist.blogspot.com/2009/05/blog-post.html, τα σχόλια σας εκεί!
Σκηνές από την νέα ταινία «ΑGORA» του ισπανού Alejandro Amenabar, με θέμα την ζωή της νεοπλατωνικής φιλοσόφου Υπατίας. Δείτε το τρειλερ της ταινίας!

Δημοσιεύθηκε στη σελίδα 24.6.09 http://minimalist-minimalist.blogspot.com/
Το “σωτήριο έτος” 391κόσμος θα αλλάξει για πάντα, για μια ξεχωριστή γυναίκα, την Υπατία, που απολάμβανε μιαν απίστευτη ελευθερία σ’ αυτή την αρχαία εποχή, αν και αυτή γύρισε εναντίον της στο τέλος. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν μια πρώιμη φεμινίστρια, μια τολμηρή και έξυπνη γυναίκα, που με τη ζωή της αψηφούσε τις προκαταλήψεις της εποχής της.

Η “Αγορά” αναφέρεται στην αστρονόμο-φιλόσοφο Υπατία της Αλεξάνδρειας (Rachel Weisz) και τη σχέση της με το σκλάβο της Davus (Max Minghella). Η ιστορία τοποθετείται στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο αναταραχής, όπου ο Χριστιανισμός έχει εκτοπίσει σταδιακά το προηγούμενο θρησκευτικό κατεστημένο. Στη δίνη αυτής της αναταραχής η φιλόσοφος και μαθηματικός Υπατία, “ο γενναίος υπερασπιστής της επιστήμης ενάντια στη θρησκεία” δολοφονείται με τον πιο άγριο τρόπο από τον κοπτικό χριστιανικό όχλο που την κατηγόρησε για αθεΐα. Μετά τη στυγερή αυτή δολοφονία μπορούμε να πούμε πως έφτασε το τέλος της “Ελληνιστικής” εποχής.

Η “Αγορά” είναι ένα ιστορικό δράμα, που σκηνοθετεί ο Χιλιανός Alejandro Amenabar. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Rachel Weisz και ο Max Minghella. Η “Αγορά” αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 18 Δεκεμβρίου 2009.

Έχουμε ήδη μερικές ολοκληρωμένες εικόνες των επιβλητικών κινηματογραφικών σκηνικών της “Αγοράς”. Αν και η ιστορία συμβαίνει στην Αίγυπτο τα γυρίσματα γίνονται στο νησί Μάλτα στη Μεσόγειο. Εάν το απίστευτο χρηματικό ποσό που δαπανάται για τα σκηνικά και τα γυρίσματα είναι ένας δείκτης ποιότητας, τότε πρόκειται για μια αρκετά εντυπωσιακή ζωντανή ανασύνθεση της ρωμαϊκής Αιγύπτου. Ο σκηνοθέτης Amenabar δεν αρκέστηκε σε φτηνά σκηνικά από χαρτόνι. Τεράστια οικοδομικά σύνολα χτίστηκαν για την περίσταση. Τόσο τέλεια είναι χτισμένα, που αισθάνεσαι να μεταφέρεσαι πραγματικά πίσω, στην αρχαία Αίγυπτο.

Αν λάβουμε υπόψη μας τη χρονολογία στην οποία τοποθετεί ο Amenabar την ιστορία του (391), βλέπουμε αμέσως μια διαφορά 24 χρόνων από την πραγματική ημερομηνία δολοφονίας της Υπατίας (415). Βέβαια μια τόσο μικρή χρονική διαφορά, που μάλιστα αφορά την αρχαία εποχή, θα μπορούσε και να του συγχωρηθεί, αν πρόκειται για τη μοναδική. Ας ελπίσουμε πως τελικά ο Amenabar θα βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ των ιστορικών γεγονότων και της ψυχαγωγίας: εάν το καταφέρει η “Αγορά” θα μπορούσε να γίνει μια υπερπαραγωγή, που πολλά θα μπορούσε να προσφέρει με τη δύναμη της τέχνης και της εικόνας στην ορθή ενημέρωση του φιλοθεάμονος κοινού, σχετικά με τα πραγματικά γεγονότα της φριχτής δολοφονίας της ελληνίδας φιλοσόφου από το κοπάδι του αμόρφωτου και φανατισμένου χριστιανικού όχλου, που εξαπέλυσε εναντίον του πνεύματος ο επίσης φανατισμένος Κύριλλος “επίσκοπος” Αλεξάνδρειας. Ίσως καταπέσει έτσι άλλο ένα μέχρι τώρα “ταμπού” για τη “χριστιανική εκκλησία” και πάψει να θεωρείται ο μεγάλος αυτός σφαγέας των “εθνικών” της εποχής του, ως “εξέχων θεολόγος”(!) και να τιμάται ως “άγιος”(;)

Advertisements

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.